Žákovská knížka
Drobečková navigace

Úvod > > Akce MŠ > ŠKOLKA V PŘÍRODĚ

ŠKOLKA V PŘÍRODĚ

1. den

Dnešní den se vydařil. Krásně jsme se ubytovali. Děti se domluvily s kým, kdo bude bydlet.

Dopoledne patřilo vybalování, seznámení s programem a motivací na naše rádoby Ledové království:-) Děti malovaly svou představu zimního království, ledové královny a řádily na chatě. Po obědě (kuřecí vývar s nudlemi, kuřecí na paprice s knedlíkem) jsme se vydali hledat sníh. Protože královna vše zaklela, museli jsme se hodně snažit. Ale : podařilo se. Na kopci, kde je sjezdovka, jsou zbytky sněhu. Boby jsme sice táhly po travnaté louce, ale pěkně jsme si na sněhu zajezdili.

Po svačince (chléb, šunka, okurka a čajíček) jsme museli zachránit zakleté sluníčko. Vyráběli jsme lampičky, stavěli hrady z cukrových kostek a po večeři (zapečené těstoviny) jsme si u svíček krásně povídali.

Od 8 hodin se snažíme děti zahnat do postýlek, moc úspěchů neslavíme.

2. den

Druhý den, který začal velmi brzy. Již po šesté hodině ráno, je za námi. Děti právě postupně usínají v postelích. Je 21.hodin. Den byl počasím né krásný, ale zážitky nám vše vynahradily.

Po snídani, jsme si malovali. Povídali jsme o zvířátkách a připravovali se na odpolední pobyt v lese.

V 9.20 hodin jsme vyšli z chaty a vydali se na zastávku autobusu, který nás vyvezl na jediný zasněžený kopec v okolí. Tím si děti ušetřily cestu 30 minut do kopce. Z toho měli velkou radost. Na kopci jsme se klouzali a pěkně si užívali poslední zbytky sněhu v našem ledovém království.

Cestu zpět jsme zvládli a na chatě jsme dali sušit mokré boty a oblečení.

K obědu jsme si pochutnali na výborné polévce. Někteří si přidávali 3x. Špaget jsme měli plné talíře a vraceli jsme je vyluxované.

Po obědě si děti odpočinuly při hře na pokojích a pak nás čekalo batikování triček. Velmi zdařilá akce a nyní čekáme až trička v sáčku uzrají.

K svačině jsme měli domácí perník a jablíčka. Odpolední pobyt v lese děti nadchnul. Našli jsme lesní bunkr, u kterého kluci bojovali a děvčata stavěla domečky pro zvířátka.

Večerní činnost zaplnila výroba záložek do knížky. Je to náš dárek pro děti do Švédska a také si každý z nás jednu záložku vyrobil domů. Po večeři (br. kaše a pečené kuře s oblohou ) jsme si povídali opět u našich lucerniček. Děti hodnotily dnešní den s nadšením. Což bylo pro nás velkou odměnou.

3. den

Začal krásný usměvavý den. Hned při snídani jsme měli radost. Pan kuchař nám na talířích vykouzlil úsměvy z okurky, rajčátka a papriky. S naplněnými bříšky jsme vyrazili na poslední klouzačku. Sníh nám utíká před očima, venku strašně foukalo, byla pěkná zima, ale klouzačku jsme si užili.

Po návratu z venku nás čekala návštěva paní ředitelky, paní vedoucí jídelny a tety Lenky ze školky. Dostali jsme koláč a šampaňské, které si otevřeme na maškarním. K obědu jsme si pochutnali na omáčce s rýží, pak jsme chvilku odpočívali u klidných her.

Další pobyt venku se odehrál v lese, kde jsme našli nový velký bunkr. Děti si pobyt v lese užívají snad ještě více než bobování. Ke svačince jsme měli stejně jako dopoledne ovoce a k tomu ještě chléb s pomazánkou a rajčátka.

Vyráběli jsme sněžítka, zrcátko sněhové královny a čekala nás cesta odvahy, zakončená malým ohňostrojem. Děti řádily, užívaly si pobyt s plnou parádou. Jen večer se jim nechce spát. Usínají s breptáním, proč UŽ TAK BRZY?!! Hrozné!!! Strašný život... Je mimochodem 21 hodin a ráno vstávají  kolem 6 hodiny...

Zítra je čeká výlet na Ježíškovu cestu:-) Ještě to však neví..

4. den

A je to tady. Poslední den za námi.

Po snídani, kdy si děti pochutnaly na vánočce s máslem. Také jsme měli kakao. Po snídani nás čekalo překvapení. Přijel pro nás mikrobus a vydali jsme se na Boží Dar, kde je Ježíškova cesta. Čekal nás dlouhý pobyt venku. V 9.30hodin jsme odjížděli a ve 13. 30 hodin jsme se měli vracet. Cesta byla kouzelná. Děti si nadšeně užívaly kolotoč, prolézačky a vše vybudované podél cesty. Velkou atrakcí však byla lesní cesta, pokrytá ledem. Vhodné by byly brusle. Nejprve jsme se báli, že si děti ublíží, ale cestu jsme hravě zvládli. Všichni statečně šlapali. Cestou jsme se nasvačili. Měli jsme chlebíček se šunkou a okurkou. Každý měl jablíčko. V Krmelci jsme dětem koupili čajíček. Doplnili síly na zpáteční cestu a hurá na led..

Po návratu si děti nacpaly bříška úžasnou polévkou. Rajskou omáčkou s knedlíky. My - dozor jsme byly zralé na postel, ale děti ožily. Jsou nezničitelné.

Strašně se těšily na maškarní. Po malém odpočinku jsme nevydržely a dovolily jsme dětem navléci masky. Pomalovali jsme si obličeje a zavolali jsme Ledovou královnu. Soutěžili jsme, plnili úkoly a osvobozovali jsme z Ledového království sluníčko. Podařilo se. Děti dostaly kouzelnou hůlku a byl čas na šampaňské.

Následovala večeře-rizoto a okurka. Vykoupali jsme děti, zabalili jsme první věci a šli jsme spinkat. Ve 21 hodin všichni spali.

Zítra se vracíme. Maminko a tatínku těšíme se na Vás.

5. den

Tak a je to tady. Balíme tašky a těšíme se domů. Ke snídani jsme si dali housku se šunkou a sýrem. Po snídani následovalo focení v našich nových tričkách. Batika se podařila. Trička jsou krásná. Máme všichni radost. Následovalo předávání diplomů  a medailí. Všichni měli úsměv na tváři.

Následoval poslední pobyt v lese u bunkru. Děvčata nacvičovala vystoupení na odpoledne. Ke svačince jsme si v lese dali jablíčka a těšili se na oběd. Dostali jsme čočkovou polévku, brambory a masíčko v mrkvi.

Po hudebním představení Gábinky, Klárky, Karolínky a Áji jsme zatleskali, zamáčkli slzu z nádherného zpěvu Gábinky, která je naprosto neuvěřitelná. Její hlas je darem, který ji snad jednou učiní slavnou.

Přijel autobus a my jeli DOMŮ! Školanda byla krásná. Moc jsme si to užili. Děti byly nadšené.

Matěj v chatě říkal: "Prosím, prosím na kolenou, zůstaneme tady."

V autobuse říkal Tomášek " Domů nejedeme, zůstaneme na horách :-)"

Tyto věty byly pro nás odměnou.

Za MŠ Blanka Zichová a Kateřina Eliášová dne 7. 3. 2014 :-)