Žákovská knížka
Drobečková navigace

Úvod > > Měsíční plán činností > 2. třída - Žabičky

2. třída - Žabičky



Září - 2. třída - Žabičky

První poznání

Charakteristika integrovaného bloku:

Cílem tohoto bloku je osvojit si společenské a zdvořilostní zvyky, naučit se komunikovat s vrstevníky, pochopit pravidla soužití ve skupině dětí, poznávat samo sebe,akceptovat potřeby druhých

Časový rozsah: 2 týdny

Dílčí vzdělávací cíle:

  • osvojení i věku přiměřených praktických dovedností
  • rozvoj komunikace a komunikativních dovedností
  • získávání schopností řídit své chování a plánované jednání
  • seznáme se s pravidly chování a pravidly komunikace mezi sebou
  • seznámení se s místem, ve kterém dítě žije a vytváření si pozitivního vztahu k němu
  • osvojení si schopností a dovedností důležitých pro navazování a rozvíjení vztahů dítěte   k druhým lidem
  • rozvoj paměti a pozornosti
  • vytváření zdravých životních postojů a návyků
  • poznávání sebe sama

Klíčové kompetence

  • spoluvytváří pravidla soužití mezi vrstevníky
  •  komunikuje bez zábran v běžných situacích, chápe pravidla a snaží se je respektovat
  • známé situace řeší samostatně, neznámé s pomocí dospělé osoby
  • chápe a respektuje zásady a řád prostředí, ve kterém je
  • řeší problémy, na které stačí
  • dokáže se bránit špatnému chování a projevům násilí jiného dítěte
  • všímá si dění kolem sebe
  • své činnosti se učí plánovat a organizovat

Říjen

Dny vůně jablíček 

Charakteristika integrovaného bloku:

Cíl: Rozvíjet schopnosti dětí poznávání změn v přírodě. Pozorování změn v přírodě a její představivost. Rozvoj  poznatků a vědomostí o podzimních plodech. Tříbit estetické vnímaní, cítění a prožívání motivované podzimní přírodou.

Dílčí vzdělávací cíle:

Osvojení si jednoduchých poznatků o přírodě a jejích proměnách. Rozvoj paměti, pozornosti, představivosti a fantazie.

Rozvíjení řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění), i produktivní (výslovnost, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování). D+P

Klíčové kompetence:

Soustředění zkoumá, pozoruje, objevuje, všímá si souvislostí a užívání při tom jednoduchých pojmů, znaků, symbolů. Vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů.
Má povědomí o významu životního prostředí pro člověka.

Zajímá se o druhé i o to, co se kolem děje, je otevřené aktuálnímu dění.

Nabídka činností na ranní hry:

  • konstruktivní a námětové hry dle vlastní fantazie
  • stavby z kartonových kostek
  •  kresba pastelkou, voskovkou na volné téma
  • korálková mozaika
  • prohlížení knih
  • analýza a syntéza celku (puzzle, dřevěné skládanky, zrcadlová hra, chytré autíčko)
  • společenské hry s pravidly-pexeso
  • destičky pro uvolňovací cviky

Nabídka činností na pohybové aktivity:

  • opičí dráha (přelézání, přeskakování, vyhýbání se překážkám)
  • pobyt v tělocvičně
  • reakce na startovní signál, vysoký start, rychlá reakce, správná technika běhu
  • lézt v podřepu dřepmo, sun s přitahováním soupaž v lehu na břiše po mírně šikmé ploše
  • vyhazovat menší míč střídavě pravou a levou rukou, hod na cíl 

Náměty k řízeným činnostem:

  • procvičování koordinace zraku a ruky pro rozvoj grafických schopností dítěte
  • poznat, pojmenovat a rozlišit ovoce a zeleninu podle vzhledu, jejich význam pro zdraví
  • rozlišovat ovoce a zeleninu bez zrakového vjemu, podle popisu, chuti, hmat
  • pojmenovat předměty a činnosti, správné užívání sloves  
  • rozklad dvojslabičných slov
  • vybrat předmět s požadovanou vlastností, užití negace- proč nepatří do skupiny předmětů

Náměty na pobyt venku:

  • pozorovat zrání a dozrávání ovoce
  • kresba do písku
  • sestavit mechovou zahrádku, využití přírodnin
  • správná slova, využití švédských pohádek
  • další nácvik správného dýchání s flétnou, nové tóny
  • návštěva solné jeskyně
 

Bramborový týden
Charakteristika integrovaného bloku :

Cílem tohoto bloku je seznámit děti s bramborou za využití prožitkového učení, seznámit je s tím jak brambora vypadá a jaké má využití.

Časový rozsah : 1 týden

Dílčí vzdělávací cíle :

  •  seznámení se s bramborou a jejím využití
  • rozvoj poznatků o plodinách, které jsou charakteristické pro podzimní období
  • matematické dovednosti (poznat rozdíl mezi kruhem a oválem)
  • rozvoj jemné motoriky, pracovních dovedností a uplatňování kreativity
  • rozvoj schopnosti plánovat-
  • seznámit se s básněmi a písněmi k danému tématu
  • rozvoj koordinace při pohybu v místnosti i venku

Klíčové kompetence

  • porovnávání geometrických tvarů
  • dokáže převyprávět příběh, pohádku či text
  • učí se plánovat činnosti
  • má svůj názor, učí se spolupracovat
  • má přehled o podzimních plodech a plodinách 

RH- ranní hry

  • konstruktivní a námětové hry
  • kresba na veliký formát papíru- ovál
  • opičí dráha
  • korálková mozaika
  •  navlékání korálků na drátek či provázek
  • válení brambory po prostoru

 RC- ranní cvičení

  • procvičení celého těla
  • dechová cvičení
  • cviky na posílení koordinace
  • protahovací a uvolňovací cvičení
  • pohybové hry

Logo chvilky

  •  masáž obličeje
  • obličejová gymnastika
  • cvičení s dechovým proudem
  •  dbát na hlasovou hygienu
  • motorická a dechová cvičení
  • opakování slabik, seznamování se s písmeny v abecedě,logo hrátky

Motivace k činnosti

  • vysvětlit odkud se bere brambora a jak se používá
  • jakým způsobem se dá využít ( ke hře,na vaření ,k tvoření dekorací)
  • výroba bramboráků
  • příběh či pohádka o bramboře

Nabídka činností

  • koulení brambory po prostoru herny
  • porovnat větší menší
  • poznat rozdíl mezi kruhem a oválem
  • práce s číselnou řadou
  • práce s mačkaným papírem
  • procvičování jemné i hrubé motoriky
  • stříhání, lepení, rozvoj estetického cítění
  • strouhání, krájení kuchyňským nožem
  • rozvoj ekologického cítění 

Pobyt venku

  • zpěv v přírodě
  • běh či chůze s vyhýbání se překážkám
  • poslech zvuků v přírodě
  • zdolávání přírodních překážek
  • skoky z místa, poskoky  stranou, střídání běhu a chůze
  • manipulace s přírodninami
  • hod přírodninou na cíl
  •  

Odpolední činnosti

  • četba textu
  • rozbor čteného textu
  • grafomotorická cvičení
  • hádání hádanek, luštění křížovek
  • dramatizace příběhu
  • námětové a konstruktivní hry